Профілактика залучень дітей та підлітків до агресивно налаштованих молодіжних субкультур

Війна, яка триває в нашій країні, негативно  вплинула на життєдіяльність усіх громадян. Діти та підлітки – найуразливіші категорії. Дистанційне навчання, соціальна ізоляція, брак спілкування з однолітками порушують їх повноцінний  розвиток. Потреба бути в групі однолітків та особистісна комунікація не задовольняється. Але підлітки шукають шляхи виходу із ситуації, і на жаль, не завжди конструктивні. Один із таких –  участь у агресивно налаштованих субкультурах. Інформація щодо діяльності однієї з таких груп (ПВК «Рьодан») сколихнула всю країну.

З метою профілактики залучень підлітків до агресивно налаштованих молодіжних угрупувань з учасниками освітнього процесу Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 було проведено ряд заходів. Педагоги та батьки поновили свої знання з вікової психології з  особливостей розвитку та становлення підлітків, ознайомилися із характеристикою небезпечного угрупування, маркерами, які можуть вказувати на приналежність дітей до деструктивних субкультур, порадами, як налагодити довірливі стосунки з дітьми, створювати безпечне інформаційне середовище, інформацією щодо мережі  позашкільних закладів, секцій, гуртків,  де можна розвивати дітей.

Для учнів класними керівниками, практичним психологом та соціальним педагогом були проведені групові заняття з розвитку інформаційної гігієни під час війни, безпечного користування інтернетом, культури взаємостосунків, ненасильницького спілкування, негативних наслідків та відповідальності у разі порушень правопорядку. Під час занять був створений простір для вільного висловлювання підлітками своїх думок та поглядів, для їх самоствердження.  Важливою частиною роботи х дітьми були розповіді про молодь України, про школярів нашої школи, які допомагають країні як волонтери, беруть участь а акціях  «Підтримай воїна», «З любов’ю і шаною до наших захисників» та іншими позитивними прикладами.

Бути пильними, турбуватися про  психофізичний стан дітей під час війни, використовувати усі можливості для їх самоствердження та самореалізації, формувати безпечну ненасильницьку поведінку – основні тези для нас  дорослих у цілеспрямованому процесі виховання наших дітей та підлітків.