Безпека дітей в інтернеті

Цифрове середовище, зокрема Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і  простором, який дає можливість дітям реалізовувати низку базових потреб: у навчанні,  грі, розвагах, спілкуванні, досягненні поставленої мети, саморозвитку тощо.

Але, головне, право дитини на безпеку та захист є базовим і поширюється на її життєдіяльність як онлайн, так і офлайн.

Діти мають право отримувати інформацію про ризики цифрового світу і вчитися безпечній поведінці.

Саме цьому були присвячені заходи в рамках тижня безпечного інтернету для учнів та батьків нашого закладу.

Для учнів 1- 4 класів практичним психологом Альошкіною Світланою були проведені заняття «Моя суперсила – безпека і інтернеті», на якому діти знайомилися із дорослими темами доступною дитячою мовою. На основі казки «Хаппі та її суперсила»  діти засвоювали знання та навички спілкування з незнайомцями в інтернеті, вміння сказати «НІ!», коли тебе «друг» просить зробити неприємні речі», думати про наслідки своїх вчинків, критичному мисленню.  Виконання вправи «Моя онлайн-безпека» навчила дітей цінним правилам, як треба поводити себе в мережі інтернет.

Вчителями інформатики для початкової школи були проведені подорожі в “Країну Інтернет”; працювали з коміксами та складали пазли; виконували вправи “Правила поводження в Інтернеті”, пройшли онлайн олімпіаду “Кіберсвіт під контролем”. Здобувачі освіти старшої та середньої школи пройшли онлайн – квест “Мережа як стиль життя”. Для учнів 11 класу було проведено урок-практикум “Зворотній бік Інтернету”.

Педагогічні працівники закладу взяли участь у Всеукраїнському онлайн – флешмобі «Разом для найкращого Інтернету!»

Для батьків 1-11 класів були проведені тематичні батьківські на платформі «Tiams», на яких практичний психолог, класні керівники розповіли про онлайн-безпеку дітей.

Говорили про те, що саме в родині закладаються основи поведінки дитини в реальному світі, і віртуальний простір не має бути виключенням. Батькам слід приділяти серйозну увагу вихованню дітей і підвищенню їхньої обізнаності про загрози інформаційного середовища, а саме:

  • як використовувати інтернет правильно і безпечно;
  • що необхідно знати і вміти батькам в інтернеті, щоб бути авторитетом для дітей;
  • як створити територію безпечного інтернету;
  • з якими ризиками стикаються діти в інтернеті, враховуючи вік дітей;
  • про правила сімейної онлайн-безпеки;
  • де можна отримати допомогу, якщо права дітей порушуються.

Пам’ятаємо, що права дітей повинні захищатися як у реальному житті, так і у віртуальному!